Modulet understøtter på en sikker og enkel måde arbejdsflow og processerne for dispensationsansøgninger både for administratorer/fagansvarlige og de studerede.
Modulet sikrer at ingen sager glemmes i kraft af notifikationer og visuel angivelse af
Modulet anvendes fx på DTU og CBS og kan tilpasses så det matcher institutionens behov, interessenter og arbejdsprocesser.
For sagsbehandlerne/fagansvarlige betyder dette bl.a.
- overblik over indkomne ansøgninger og tidligere afgørelser
- nem deling af sager mellem sagsbehandlere og fagansvarlige
- mulighed for at redigere ansøgning for ansøger i tilfælde af fejl og mangler
- mulighed for at videresende til relevante udvalg/fagansvarlige
- smart måde at danne afgørelsesbreve uden nogen tekstbehandling (brevflet ift. type/afgørelse/stamdata mm.)
For studerende betyder dette bl.a.
- enkel ansøgningsproces for forskellige merittyper (før-start, forhånd og endelig merit)
- feedback fra sagsbehandlere undervejs i processen (fx fejl og mangler i ansøgningen)
- overblik over igangværende ansøgninger og tidligere afgørelser
- simpel klageproces
Systemet vil desuden
- løfte ift. juridiske krav til sagsbehandling herunder GDPR (persondata)
- arkivere afgørelser direkte til institutionens ESDH-system
- effektuere ændringer, fx tilføjelse af orlovs-periode, direkte i institutionens SIS (STADS, esas eller lignende)
For mere information kontakt Berit Cecilie Brix på bcbrix@arcanic.dk